רבי מודדים מקצועיים BEHA AMPROBE
רבי מודדים ומכשירי מדידה פלוק FLUKE
מצברים נטענים YUASA
הפניה לפייסבוק
מברגים מקצועיים לאלקטרוניקה וורה WERA
זכוכיות מגדלת שולחניות עם תאורה LIGHTCRAFT

בלוג טלמיר » מקדח בטון / מקדח עץ / מקדח מתכת

מקדח בטון / מקדח עץ / מקדח מתכת

איך לבחור מקדח?
 
לבחור מקדח מתאים די פשוט. צריך לדעת עם אילו חומרים הולכים לעבוד ואת סוג הראש (השפיץ). אפשר לבחור את הסוג המתאים בהתאם למאפייני הקדח הדרוש. אבל הגורם העיקרי זה החומר שבו עושים את הקדח.
 
שואלים שאלה נפוצה "האם אפשר לקדוח עץ עם מקדח למתכת" או "האם אפשר לקדוח בטון עם מקדח עץ". אם במקרה הראשון ניתן לענות בחיוב (אם הסתייגויות) אז במקרה השני התשובה היא שלילית. אם אין בהישג יד מקדח עץ אז אפשר להשתמש במקדח למתכת, אבל הקדח לא יהיה באיכות גבוהה (בגלל זווית ההשחזה, היעדר שפות חותכות ועוד תכונות מבניות מיוחדות). אם זאת לא מומלץ לקדוח בחומרים קשים עם מקדח עץ. לא, כעקרון זה אפשרי אבל התהליך יהיה ארוך מאוד והמקדח יהיה הרוס ללא תקנה. עכשיו נראה אילו סוגי מקדחים קיימים לפי הייעוד שלהם.
 

מקדחים לעץ

מקדח עץ
אלה מקדחים ספירליים, מקדחי פרפר, לעתים רחוקות יותר מדורגים או מקדחי כרסום. זה יכול להיות גם מקדח מסולסל או מקדח צירים.
 
קחו בחשבון גם שקטרים שונים של קדחים וגם סוגי עץ שונים דורשים לא רק סוג מקדח מתאים אלא גם תהליך קידוח שונה. אם כי על זה תוכלו לקרוא במאמר נוסף שבו פירטנו יותר על הנושא.
 

מקדחים למתכת

מקדח מתכת
בדרך כלל אלה מקדחים ספירליים, מקדחי כרסום או מדורגים (מקדחי קונוס). מייצרים אותם מפלדה מהירה שעל כן אמור להיות סימון הולם. הם נבדלים בזוויות השחזה בין 90 ועד 140 מעלות. כיוון שיש הרבה סוגי מתכות גם אותם צריך לבחור לפי מאפיינים מסוימים, כי הרי ברזל יצוק ופלדה הם בעלי תכונות שונות.
 
למה שמיוחד בקדיחת מתכת אפשר לייחס התחממות מהירה של המקדח, לכן הם בעלי תכונה של עמידות תרמית, או שלחליפין יכול להידרש קירור בזמן הקידוח. הם מסווגים מהכי זולים, שמתחממים כמעט מיידית ובעלי עמידות נמוכה מאוד לשחיקה, ועד יקרים עם ציפוי טיטניום שהם הכי עמידים לחום ושחיקה.
 

מקדחים לבטון, בלוקים ואבן

מקדח בטון
בדרך כלל אלה מקדחים ספירליים עם אינסרט מחומר קשה במיוחד על החוד (טונגסטן קרביד הכי נפוץ). מעניין שעבור בטון או בלוקים מייצרים מקדחים מיוחדים ואפשר לעבוד אתם רק עם החומרים האלה כאשר אלה המיועדים לאבן קודחים גם בטון ובלוקים ולבנות (פשוט כי אבן טבעית קשה בהרבה). מקדחים כאלה יקרים בהרבה לכן אם הולכים לקדוח רק לבנות אין טעם לקנות מקדח לאבן.
 

מקדחים לזכוכית וקרמיקה

אלה מקדחי להב שטוח או מיוחדים, מקדחי כוס. מגיעים עם ציפוי יהלום או שפיץ מסגסוגות שונות של טונגסטן. לקידוח קרמיקה וזכוכית צריך לא רק להשתמש במקדח מיוחד אלא גם לשמור על כללי עבודה נכונים כדי להימנע משברים. החומרים האלה די פריכים ודורשים זהירות מיוחדת.
 

אוניברסליים

אלה מקדחים שיכולים לקדוח בחומרים שונים, לעתים הכי קרובות אלה מקדחי טונגסטן עם השחזה מיוחדת. נשמע מאוד מפתה, במקום סט שלם של מקדחים לקנות כמה אוניברסליים שיענו על כל הצרכים. האם זה כך בפועל אומנם? המקצוענים מסכימים שלמרות שלמקדחים אוניברסליים יש זכות קיום הם בכל מקרה פחות טובים מייעודיים.
 
למשל, אם קניתם מקדח שיכול לעבוד עם עץ, מתכת ובלוקים אז בסוגי עץ רכים פשוט לא ייצא לכם לעשות קדח ישר. ואם הוא יצליח (בגלל תכונות מבניות) אז בחומרים קשים הוא יעבוד מאוד באטיות. אוניברסליות בכל תחום מקריבה משהו ומקדחים לא יוצא מן הכלל. אם כי, אם קניתם מקדחה ביתית ורק מדי פעם צריכים לקדוח חור אז אפשר להשתמש גם באוניברסלי.
 
כמובן שכאן דיברנו רק מאוד בקצרה, למעשה שאלה של בחירת מקדח לכל חומר מורכבת בהרבה. כן, אפשר לא להתעמק יותר מדי אבל רק אם לא ממש חשובה לכם התוצאה. אגב ניתן למצוא סטים של מקדחים שעולים יותר זול מלקנות כל אחד בנפרד. אבל כאן יש מקום לחשוב ולהעריך: יתכן שבסט יהיו קטרים שלעולם לא תשתמשו בהם ובסוף האופציה הזאת תהיה יותר יקרה.
 
 

מחירי מקדחים

אגב, בעניין המחיר. מקדחים ייעודיים (למתכת ואבן) לא יכולים להיות זולים. פשוט כי מייצרים אותם מחומרים יקרים שאמורים לספק מהירות עבודה הולמת ובעלי עמידות לשחיקה. אם תראו מקדח למתכת שעולה חצי ממחיר ממוצע של מותגים ידועים כמעט בטוח שזה מוצר חד פעמי שלא מובטח שייעשה קדח נורמלי. במקרה של עץ זה פחות אקטואלי (מקדחים ספירליים גם כך מאוד זולים) ובכל זאת מקדחים יותר יקרים ישרתו תקופה ארוכה יותר ויקדחו יותר מהר.
 

סוגי מקדחים והבדלים




ארגזי כלים ממתכת או פלדה
תיקונים של מכשירים שונים או עבודות שיש לבצע במבנים שונים מדגישים לנו עד כמה ארגז כלים מצוין הוא כזה שיכול לעזור לכל אחד. חשוב להדגיש כי לא רק אנשי מקצוע הם אלו שצריכים ארגז כלים איכותי, אלא שגם מי שמבצע לא מעט תיקונים או התקנות ברחבי ביתו אחת לתקופה צריך לחשוב על ארגז שלא יתפרק לו לאחר עבודה או שתיים ולא יקשה עליו במציאת כלים שונים...
ארגזי כלים ממתכת או פלדה


ספקי כח ממותגים
מחפשים שנאי כוח עוצמתי? חברת טלמיר בע"מ משווקת מגוון רחב של ספקי כוח בעוצמות שונות ולפי צרכי הלקוח. שנאי כוח משווקים בין היתר, בעוצמות של V9, V12  ו –V24.  ספקי הכוח מתאימים למגוון כרטיסי שירות, כמו : MEGA2526, ARDUINO MEGA ADK ועוד. המבחר של ספקי הכוח הינו אדיר ומונה עשרות מותגים מהחברות המובילו...
ספקי כח ממותגים


קליבר דיגיטלי - מיקרומטר דיגיטלי עם צג
כלי מדידה מדוייקים משמשים למגוון צרכים בתעשייה, במדע ובמחקר. השימוש העיקרי בכלים מן הסוג הזה הוא לטובת מדידת אורך או צורות חריגות. כמו כן, ניתן להשתמש בהם למדידת דיוק מכני ולשלב אותם בהנדסה אופטית. מכשירי המדידה המדויקים עומדים מאחורי הקלעים של פיתוחים טכניים ומדעים ויש כיום פתרונות מדידה שמיועדים גם לבעלי מקצוע ונותני שירותים....
קליבר דיגיטלי - מיקרומטר דיגיטלי עם צג


לוחצי כבלים ומקלפים
עולם האלקטרוניקה דורש מהאנשים העוסקים בו להכיר את האמצעים ואת הכלים המתקדמים העומדים לרשותם. כל אחד אשר מתעסק בתחום מחזיק ארגז כלים ובו אביזרים המיועדים באופן ספציפי לעבודות מולן הוא עומד להתמודד. חלק מהכלים הכרחיים לעבודה ואי אפשר להסתדר בלעדיהם, וחלקם פשוט הופכים את החיים לקלים ולנוחים יותר. כל כבל מתחבר לרכיב נוסף...
לוחצי כבלים ומקלפים


קטלוג מצברים וסוללות נטענות 6V + 12V
במהלך השנים האחרונות, בשוק המצברים, הדגמים הפופולריים ביותר הם של המותגים הבאים - LEOCH, YUASA, ANSMANN, SONNENSCHEIN. עלות אטרקטיבית, עיצוב אמין ועמיד שלא דורש תחזוקה רצינית ומגוון יישומים תורמים לפופולריות שלהם. סוללות 6 וולט משמשות כלים חשמליים, צעצועים ממונעים, תעשייה, מערכות מעקב וידאו, הגנה מפני אש, טלקומוניקצי...
קטלוג מצברים וסוללות נטענות 6V + 12V


קטלוג מוצרים