רבי מודדים מקצועיים BEHA AMPROBE
רבי מודדים ומכשירי מדידה פלוק FLUKE
מצברים נטענים YUASA
הפניה לפייסבוק
מברגים מקצועיים לאלקטרוניקה וורה WERA
זכוכיות מגדלת שולחניות עם תאורה LIGHTCRAFT

בלוג טלמיר » מצברים נטענים ושימושיהם

מצברים נטענים ושימושיהם

מחפשים מצבר לרכב? לאופניים חשמליים? לרכב צעצוע "רציני" של הילד? באפשרותכם לרכוש מטען נטען. טלמיר אלקטרוניקה מייבאת ומשווקת כלי חשמל, אלקטרוניקה ומצברים כבר למעלה משלושים שנה, ובה תמצאו מגוון עצום של מצברים נטענים מכל הסוגים, הגדלים והמינים למגוון רחב של שימושים. אז לפני שתתרשמו מהמגוון העצום של המוצרים, נספר לכם מהו מצבר, מהו מצבר נטען, כיצד בוחרים מטען ומהם השיקולים שעליכם לקחת בחשבון כשאתם בוחרים מצבר?

 

מצבר הוא, בהגדרה פשוטה, פשוט סוללה. בדיוק כמו סוללה בטלפון נייד או בצעצוע, מצבר הוא תא חשמלי שתנועת החלקיקים בו מייצרת חשמל. המצברים המוצעים למכירה בטלמיר אלקטרוניקה הם ברובם מצברים המיועדים לשימושים "רציניים", כגון מצברים לרכב (מכונית, משאית, אופנוע), מצברים לכלי שינוע חשמליים (קורקינט, אופניים חשמליים) ומצברים לכלי עבודה ניידים ממונעים. אם אתם מחפשים מצבר 6V או 12V - מצברים 6 וולט/12 וולט וסוללות 6V/12V.

מהו מצבר נטען?

אם מצבר הוא סוללה, הרי שמצבר נטען היא סוללה נטענת. ממש כמו סוללת הטלפון: מצבר מתרוקן ונטען. מצבר נטען הוא מצבר רב פעמי אותו ניתן לפרוק וניתן גם למלא בו אנרגיה שוב ושוב. מצבר שניתן להטעינו נבדל ממצבר ראשוני ומכונה מצבר שניוני.

 

מצא את ההבדלים – מה ההבדל בין מצבר "רגיל" למצבר נטען?

ההבדל בין המצברים ויכולתו של האחד להיטען – יכולת שאיננה קיימת במצבר ראשוני – נעוץ בהבדל בין התאים החשמליים. כאמור, מצבר בנוי לרוב מתא חשמלי. במצבר שאיננו נטען מצוי תא חשמלי שהוא אלקטרוכימי (וולטאי / גלווני), ובו ייצור החשמל מבוסס על תהליך כימי. לעומת זאת, התא החשמלי במצבר שניוני – מצבר ניתן לטעינה – הוא תא אלקטרוליטי שמקבל חשמל ממקור חיצוני, והוא זה הגורם לתהליך כימי המייצר חשמל, והחשמל המיוצר מועבר באמצעות תא אלקטרוכימי. כך, ישנו תהליך של הפקת חשמל ואפשרות להחזרת חשמל לסוללה.

מהם היתרונות של מצבר נטען?

לרכישת מצבר נטען יתרונות רבים. כך, למשל, רכישתו תורמת לחיסכון בכסף על אף היותו יקר ממטען "רגיל". זאת בשל ייתור רכישתם של מצברים חדשים שוב ושוב. כמו כן, בהתחשב בעובדה שמצבר עשוי מחומר שאיננו מתכלה, מצבר רב פעמי נטען מהווה בהחלט אלטרנטיבה עדיפה מבחינת איכות הסביבה.

 

איך בוחרים מצבר?

השיקולים אותם יש לקחת בחשבון בעת בחירת מטען רבים ומגוונים. ביניהם:

  • יכולת הטענה – האם המצבר הינו רב פעמי וניתן לטעון אותו לאחר פריקתו?

  • קיבולת – מעבר לשאלת יכולת ההטענה של המצבר, בעת רכישת מצבר יש גם לתת את הדעת על ענין הקיבולת של המצבר ולבחור מצבר המתאים למטרה שלשמה הוא נועד. הקיבולת והכוח נמדדים ביחידות של וולט (מסומן באמצעות האות V) ושל אמפר לשעה (מסומן ב-AH).

  • הוראות היצרן – בעת בחירת מצבר יש לשים לב להמלצות היצרן ולרכוש מצבר נטען במידות, בעוצמה ובגודל הרצוי, ועם המאפיינים המומלצים.

  • גודל – מצברים נטענים מגיעים בגדלים שונים – יש להקפיד שהמצבר הנבחר יתאים לגומחה המיועדת לו מבחינת הגודל.

  • ניסוי בשטח – יש להגיע עם הרכב או עם הכלי שאותו אמור לשמש המצבר ולהתאים הלכה למעשה את המצבר לכלי, כדי לא להשאיר מקום לטעויות.

 

 

סוללות ומצברים נטענים




פנס לכל מטרה
החל משנת 1979 חברת טלמיר אלקטרוניקה בע"מ מייבאה ומשווקת מגוון של פנסים נטענים ופנסי ראש המיוצרים על ידי החברות המובילות ביותר בעולם, אשר כל הדגמים כאחד מאופיינים בטכנולוגיה מתקדמת וחדשנית. מבחר הפנסים שלנו נותן מענה לכל צורך או שימוש ומספק מגוון פתרונות לתנאי שטח שונים. פנסים נטענים ופנסי ראש ממיטב היצרניות...
פנס לכל מטרה


קטלוג מצברים וסוללות נטענות 6V + 12V
במהלך השנים האחרונות, בשוק המצברים, הדגמים הפופולריים ביותר הם של המותגים הבאים - LEOCH, YUASA, ANSMANN, SONNENSCHEIN. עלות אטרקטיבית, עיצוב אמין ועמיד שלא דורש תחזוקה רצינית ומגוון יישומים תורמים לפופולריות שלהם. סוללות 6 וולט משמשות כלים חשמליים, צעצועים ממונעים, תעשייה, מערכות מעקב וידאו, הגנה מפני אש, טלקומוניקצי...
קטלוג מצברים וסוללות נטענות 6V + 12V


מצבר 12V - איפה משתמשים
סוללות אינן מייצרות כוח או אנרגיה בעצמן. הן פשוט אוגרות אנרגיה בשפע על מנת שנוכל להשתמש בחפץ מסוים, כאשר אתה זקוק לו. אחת הסוללות הנפוצות ביותר היא סוללת 12 וולט.סוללת 12 וולט הינה בעלת מגוון רחב של עיצובים וסגנונות, וישנם שימושים רבים ושונים בה, אותם נבחן בהמשך במדריך הזה.מהי סוללת 12 וולט?סוללת 12 וולט היא סוללה לא סדירה המשמ...
מצבר 12V - איפה משתמשים


קטלוג מוצרים