רבי מודדים מקצועיים BEHA AMPROBE
רבי מודדים ומכשירי מדידה פלוק FLUKE
מצברים נטענים YUASA
הפניה לפייסבוק
מברגים מקצועיים לאלקטרוניקה וורה WERA
זכוכיות מגדלת שולחניות עם תאורה LIGHTCRAFT

בלוג טלמיר » שימושים בסוללת ומצברים 12 וולט

שימושים בסוללת ומצברים 12 וולט

סוללות אינן מייצרות כוח או אנרגיה בעצמן. הן פשוט אוגרות אנרגיה בשפע על מנת שנוכל להשתמש בחפץ מסוים, כאשר אתה זקוק לו. אחת הסוללות הנפוצות ביותר היא סוללת 12 וולט.
סוללת 12 וולט הינה בעלת מגוון רחב של עיצובים וסגנונות, וישנם שימושים רבים ושונים בה, אותם נבחן בהמשך במדריך הזה.

מהי סוללת 12 וולט?

סוללת 12 וולט היא סוללה לא סדירה המשמשת ביישומים אלקטרוניים מסוימים. בהשוואה לכל שאר סוגי הסוללות הזמינים, סוללת 12 וולט נראית שונה לגמרי בהתאם לשימוש בה. זוהי אחת הסוללות הייחודיות מכולן בכמה דרכים.
היא יכולה להיות קטנה או גדולה, קלה או כבדה. במקרים אחרים, הסוללה יכולה להיראות בדיוק כמו כל סוללה רגילה בגודל AA. שימושים פופולאריים בסוללות 12 וולט הם בסירות, רכבי RV ומערכות רכב אחרות.
ניתן לחבר מספר סוללות 12 וולט במקביל או בסדרה על מנת לקבל יותר קיבולת אחסון או מתח גבוה יותר. לדוגמה, שילוב של שתי סוללות 12 וולט בסדרה יעניק לך מערכת של 24 וולט.
כאשר מחברים את אותן סוללות 12 וולט במקביל, ניתן לקבל מערכת 12 וולט, אך כעת היא יכולה להפעיל את אותו מכשיר במשך זמן כפול מסוללת 12 וולט אחת בלבד. ניתן להתקין סוללות אלה בסדרה על סירה כדי לתת לך 36 וולט למנוע טרולינג.
מערכת סוללות ה-12 וולט יכולה להפעיל את רוב הפריטים החיוניים שלך, כגון תאורה ומכשירים בסיסיים מסוימים ברכב RV שלך. מערכת הסוללה הזו תצטרך להיטען בזמן שהיא מחוברת למקור חשמל חיצוני, וניתן לשאוב ממנה חשמל באופן מיידי, בזמן שאתה עושה בונדוקינג או נוסע.


סוגי סוללות 12 וולט

סוללות 12 וולט מגיעות בדגמים רבים ושונים, אך באופן כללי, ישנם שני סוגים: נטענות ולא נטענות. בעוד שהאחרונות פחות יקרות, העלות של קנייתן ​​שוב ושוב עולה במהירות על העלות של רכישה חד-פעמית של מטען, יחד עם סוללות נטענות.
סוללה זו משמשת בדרך כלל במערך של יישומים חיצוניים הדורשים כמויות משמעותיות של אנרגיה כדי לפעול כמו שצריך. אם אתם מבזבזים חבילות גדולות של סוללות 120 וולט תוך תקופה קצרה יחסית, אז השקעה בדגמים נטענים יכולה לחסוך לכם אלפי דולרים מדי שנה.
רוב היצרנים עשו ניסיונות לאורך השנים למזער את הגודל של סוללת 12 וולט סטנדרטית לגודל קומפקטי. כמה חובבי שטח מעדיפים להשתמש בהן על מנת להפעיל דברים כגון מאתר דגים.
סוללות 12 וולט ניידות אטומות בדרך כלל במארז עמיד למים. למרות שניתן להפעיל מכשירים אלקטרוניים כאלה באמצעות מערכת חשמלית על הסיפון, לא לכל הדייגים יש מערכת כזו. כלי שיט קטן יותר עם מנועים חיצוניים זעירים עשוי להיות בעלי הנעה באמצעות משיכה.
לכן, אין צורך במערכת חשמלית להפעלת מנוע הראשי של כלי מסוג זה. לפיכך, הפעלת דברים כגון מחמצנים ומאתרי דגים באמצעות סוללה נפרדת היא הדרך היחידה לעשות זאת. אלטרנטורים טוענים מצבר של רכב ומספקים חשמל למערכת החשמל שלו.
בנסיבות כאלה, שבהן נעשה שימוש בסוללה של 12 וולט על מנת להחליף סוללה מובנית, היא בדרך כלל קלה יותר מהסוג הסטנדרטי שלה. הסיבה לכך היא שסביר יותר שהוא יועבר בין מספר שימושים, ואנשים לא ירצו לשאת סוללה גדולה ומגושמת.
יתר על כן, סוללה שימושית של 12 וולט בדרך כלל אטומה ומוגנת במארז, מה שגורם לה להישאר עמידה למים, והדבר חיוני במקרים שבהם יש הרבה מים שעלולים להרוס את הסוללה.

 

מצברי 12 וולט


שימוש לסוללות 12 וולט

האם אי פעם חשבתם על השימושים הרבים והשונים בסוללות 12 וולט, ומה ניתן להפעיל באמצעותן? אם כן, אז הגעתם למקום הנכון.
סוללת 12 וולט היא אחד הפריטים הפופולריים ביותר בקרב מחנאים וציידים רבים בשל הניידות שלה ומספר המכשירים שיכולים לפעול עליה. רוב הדייגים משתמשים בסוללה זו כדי להפעיל מקררים ניידים, המאחסנים את הפיתיון ואת הדגים ושומרים עליהם טריים לאורך כל הטיול.
מחנאים יכולים גם להשתמש בסוללת 12 וולט עבור סוגים דומים של מכשירים ניידים. מקום נוסף שבו סוללות 12 וולט עשויות להיות מאוד שימושיות, הוא ברכבי הנסיעה לילדים המשמשים בדרך כלל בשטח למטרות בידור.
רוב יצרני הצעצועים הנודעים יוצרים גרסאות מיניאטוריות של המכוניות האהובות עליכם לילדים, המופעלות באמצעות סוללה של 6 וולט או 12 וולט.
בשוק אתם יכולים להיתקל במספר סוגים של סוללות 12 וולט. לדוגמה, חבילות סוללות NiCd, סוללות A23, סוללות LiFe עם פריקה עמוקה וסוללות עופרת, ועוד רבים אחרים. הדברים שניתן להפעיל באמצעותן תלויים בפורמט שלהם.
סוללות A23 משמשות בדרך כלל עבור גאדג'טים שונים המופעלים באמצעות רדיו. לעומת זאת, סוללות NiCd משמשות לרוב עבור כלים ומכשירים חשמליים ניידים.
גורם הצורה המרתק ביותר הוא סוללות עופרת-חומצה למשאית ולמכוניות ותוצרי הלוואי שלהן. הן משמשות על מנת להניע כל דבר במכונית שלך. סוללות מיוחדות מותקנות בקמפרוואנים ורכבי RV ומאפשרות להפעיל מגוון רחב של מכשירים.
הנה כמה מהכלים השימושיים ביותר המופעלים על ידי סוללות 12 וולט.
● מחמם משקאות 12 וולט
● מזגנים 12 וולט
● גריל 12 וולט
● מטהרי אוויר 12 וולט
● תנורי חימום 12 וולט
● מייבשי שיער 12 וולט
● מכונות קפה 12 וולט
● שעוני 12 וולט ושעונים המופעלים על ידי סוללה
● מטעני סוללות 12 וולט
● מצפן 12 וולט והתקני התרעה על קרח
● נוחות ישיבה 12 וולט
● תאורה 12 וולט
● מאווררי 12 וולט
● מכונות גילוח 12 וולט
● כיריים 12 וולט
● מצננים 12 וולט
● כיריים 12 וולט
● מקרר 12 וולט
● שמיכות חשמליות 12 וולט
● שואבי אבק 12 וולט
● מתאמי מתח 12 וולט

בנוסף, ניתן להפעיל על סוללות 12 וולט כל דבר, החל מטוסטר 12 וולט לרכב RV ועד למכשירים והתקנים של 12 וולט מחוץ לרשת 0, ומכשירי מטבח ובישול של 12 וולט ועד ציוד מחנאות של 12 וולט.
כמה זמן מחזיקה סוללת 12 וולט?
משך הזמן של הסוללות תלוי בעיקר בכמות האנרגיה שהמכשיר שואב, ובשאלה האם יש מקור אוטומטי לטעינה, ובאיזו מידה הסוללה נטענה לפני השימוש. ניתן להשתמש בסוללה שוב ושוב במשך מספר שנים ולהטעין אותה מספר רב של פעמים עם טיפול נאות.
מטענים אוטומטיים
כמה סוללות מחוברות למקור אנרגיה רציף שנותן טעינה. ניתן למצוא את אלו ברכבים, כאשר אלטרנטור טוען את המטענים הסולאריים ואת המצבר. מקור כוח יציב ורציף מאפשר לסוללה להישאר בסביבות 13.6-13.8 וולט, ולשמור עליה ברמה אופטימלית ללא תת-טעינה או טעינת יתר.

AMPs ופריקה

סוללות שונות של 12 וולט מדורגות עבור אמפרים שונים. אמפר הוא מדידת הזמן המאפשרת לך לדעת כמעט כמה זמן הסוללה יכולה להחזיק מעמד בטעינה מלאה. סוללה של 100 אמפר מחזיקה בדרך כלל במשך 5 שעות, כאשר מכשיר מחובר שואב 20 אמפר לשעה או 10 שעות אם הוא שואב רק 10 אמפר לשעה.
לרוב הסוללות יש אמפר מרבי ואינן מסוגלות לספק יותר כוח מהדירוג, מכיוון שהסוללות נוטות להתחמם יתר על המידה. לפיכך, סוללה של 100 אמפר לא יכולה לספק 200 אמפר של כוח למשך חצי שעה.
יש לאחסן את הסוללה בטמפרטורת החדר
אם ברצונכם להאריך את חיי המוצר שלכם, שמרו על הסוללה בטמפרטורת חדר ממוצעת. טמפרטורות מעל 32 מעלות גורמות לתיבת החשמל להיטען לפני הזמן, מה שבסופו של דבר מוביל לטעינת יתר.
בקצה השני של הטווח, סוללות שנשמרות בטמפרטורות מתחת ל-0 מעלות יכולות להקפיא את הנוזל הפנימי בתוך הסוללה. אם הסוללה קפאה, אין סיכוי שהיא תוכל להעביר כוח עד הפשרה. לפיכך, חשיפה מתמשכת לטמפרטורות קיצוניות רק תקצר את חיי המוצר שלכם.
תחזוקה גורמת לסוללה להחזיק מעמד זמן רב יותר
עם הזמן, תוכלו עשוי להבחין בפסולת ואבק המצטברים על הטרממינלים של הסוללה. חיוני לנקות את הפסולת והאבק, מכיוון שהם נוטים למשוך אנרגיה מהמוצר. יש להשתמש בכל חומר ניקוי ביתי על פיסת בד או ספריי לניקוי סוללה שתוכנן במיוחד כדי להיפטר מהלכלוך.
שמירה על הסוללה ברמת טעינה יותר מ-50% מבטיחה שהיא לא תתבלה. טעינה מהירה בסופו של דבר שוחקת את כל החלקים הפנימיים של הסוללה, והדבר מקשה על התאים להחזיק טעינה. לכן, יש לוודא שאתם משתמשים במטען מתאים שאינו פולט פרצי אנרגיה גדולים.


הפכו ל"ירוקים" עם סוללת ה-12 וולט שלכם

ישנן סוללות 12 וולט שניתן להטעין אותן באמצעות מטען סולארי על מנת להפוך אותן לידידותיות יותר לסביבה. באמצעות השקעה במטען סולארי, תוכלו להטעין את מקורות הכוח שלכם לאורך כל היום, לא משנה היכן אתם נמצאים.
בין אם אתם בבית, עוסקים בדיג בסירה מיושנת או עושים קמפינג על שפת האגם, לוחות טעינה סולארית לסוללות 12 וולט יכולים לאסוף אור שמש ולהטעין את הסוללות ביעילות, בזמן שאתם עסוקים בשלכם.

לסיכום
ניתן למצוא סוללות חשמל ניידות של 12 וולט בעשרות גדלים, צורות ועיצובים שיתאימו לצרכים שלכם, באשר הם. מצעצועים ופנסים ועד לציוד דיג ושייט, השימוש בסוללות הולך וגדל.
עם האפשרות של טעינה סולארית, אתם יכולים לשמור על מקור הכוח ללא עלויות נוספות. בין אם אתה דייג, מחנאי, חובב גאדג'טים, או סתם ילד עם ג'יפ צעצוע מופעל על-ידי סוללות, אוסף סוללות 12 וולט יענה על כל צרכייך.

מצבר 12V - איפה משתמשים




סרטי בידוד לאלקטרוניקה
 סרט בידודסרט בידוד, הנקרא גם איזולירבנד, הוא סרט יעיל בעל שימושים רבים ששימושו המקורי הוא בידוד חוטי חשמל ומוליכים חשמליים אחרים. סרטי בידוד מגיעים בצבעים שונים ועובדה זו משמשת לקידוד צבעים של חוטי חשמל על פי ייעודיהם השונים. סרטי בידוד מגיעים גם ברחבים שונים, מה שמוסיף ליעילותו של סרט הבידוד עבור מטרות שונות ורבות...
סרטי בידוד לאלקטרוניקה


ספקי כח ממותגים
מחפשים שנאי כוח עוצמתי? חברת טלמיר בע"מ משווקת מגוון רחב של ספקי כוח בעוצמות שונות ולפי צרכי הלקוח. שנאי כוח משווקים בין היתר, בעוצמות של V9, V12  ו –V24.  ספקי הכוח מתאימים למגוון כרטיסי שירות, כמו : MEGA2526, ARDUINO MEGA ADK ועוד. המבחר של ספקי הכוח הינו אדיר ומונה עשרות מותגים מהחברות המובילו...
ספקי כח ממותגים


קטלוג מצברים וסוללות נטענות 6V + 12V
במהלך השנים האחרונות, בשוק המצברים, הדגמים הפופולריים ביותר הם של המותגים הבאים - LEOCH, YUASA, ANSMANN, SONNENSCHEIN. עלות אטרקטיבית, עיצוב אמין ועמיד שלא דורש תחזוקה רצינית ומגוון יישומים תורמים לפופולריות שלהם. סוללות 6 וולט משמשות כלים חשמליים, צעצועים ממונעים, תעשייה, מערכות מעקב וידאו, הגנה מפני אש, טלקומוניקצי...
קטלוג מצברים וסוללות נטענות 6V + 12V


מה אפשר לעשות עם מדפסות 3D
האחד המוצרים המבוקשים כיום בתחום האלקטרוניקה הוא בתחום שהולך וצובר תאוצה לאחרונה – מדפסות תלת המימד שהופכות יותר ויותר זמינות, אמינות ויעילות במרוצת השנים. המדפסת מאפשרת להדפיס מודלים בחומרים קשיחים או רכים בכל צבע שנבחר, בדיוק גבוה ביותר ומהירות רבה. כיום זהו המודל הנוח והמהיר ביותר לתכנון וייצור של אב טיפוס למוצר במגוון תחו...
מה אפשר לעשות עם מדפסות 3D


קטלוג מוצרים